De voorpret van het theorie-examen
Stel je eens voor dat we muziekleerlingen middels spelletjes en video’s mee kunnen nemen in de wondere wereld van de muziektheorie. Stel je eens voor dat zij tempi leren herkennen vanaf hun tablet op de bank. Stel je eens voor dat we de muziektheorie aan kunnen laten sluiten bij hun belevingswereld. Zouden we dan hun plezier in het begrijpen van de muziektheorie kunnen verhogen? Verschijnen zij, als ze met plezier de muziektheorie tot zich hebben laten komen, dan ook zelfverzekerder op het examen?
Bij Muziek Examen Plein hebben we het onderste uit de kan gehaald, binnen ons digitale educatieprogramma, om onze toekomstige talenten te inspireren en verrassen, terwijl we onderwijzen. Zodat leerlingen de klanken van dissonantie ervaren, en voelen wat ‘andante’ met je doet. De echte kunst is immers niet het behalen van het theorie-examen, maar het begrijpen van de muziek die je maakt.
Met ons leerlingvolgsysteem ondersteunen we docenten, zodat zij leerlingen nog beter kunnen begeleiden op hun muzikale reis. Ons doel: een leven lang genieten van “het even wegdromen” op je eigen instrument.
Het theorie-examen is geen toets
Het theorie-examen is het feest ná alle voorpret
Het theorie-examen is een mijlpaal in de onuitputtelijke bron van muzikaal plezier!